فرش هیت ست شده چیست ؟

فرش هیت ست شده چیست ؟

کیفیت هر فرش ماشینی با آیتم ههای مختلفی سنجیده می شود که تراکم و جنس نخ خاب از مهمترین ان ها است. جنس نخ خاب اولین فاکتور تاثیر گذار بر روی قیمت و مرغوبیت فرش ماشینی می باشد. نخ خاب زیبایی و کیفیت فرش ماشینی را تضمین می کند و به همین خاطر جنس نخ خاب در فرش ماشینی بسیار مهم است. برای بافت فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود که این الیاف خود در انواع نخ پلی استر، نخ اکریلیک و نخ بی سی اف تولید می شوند.
شناخت کافی از جنس نخ خاب فرش ماشینی سبب می شود تا مشتری گرفتار قالی ماشینی بی کیفیت و تقلبی نشود و در ین اوضاع اقتصادی ضرر مالی نبیند. دوام بالا و قیمت مناسب الیاف مصنوعی باعث شده تا تولید کنندگان برای تولید قالی های ماشینی از این  نخها استفاده کنند. پیشرفته شدن دستگاه های بافندگی از دلایل هیت ست کردن بیشتر الیاف در کارخانجات فرش ماشینی می باشد وسرعت بالای بافت در این دستگاه ها باعث شده تا تولید کننده از نخ با دوام هیت ست شده برای فرش ماشینی استفاده کند.
الیاف اکریلیک یکی از الیاف مصنوعی بازار است که شباهت بسیار زیادی به نخ پشمی دارد ولی در عوض خشنی و زبری نخ پشم را نداشته و دارای مزایای بیشتری می باشد.
نخ اکریلیک به عنوان با کیفیت ترین نخ خاب در قالی های ماشینی درجه یک به کار می رود که نسبت به نخ پلی استر بسیار با دوام تر و مسستحکم تر است. فرایند هیت ست عملیاتی است که صرفا بر روی اکریلیک انجام می شود تا نخ ثبات کافی را پیدا نموده و پرزدهی کمتری داشته باشد. نخ هایی اکرولیک در این پروسه ابتدا ریسیده می شوند و پس از ورود داخل ریلی توسط بخار حرارت داده می شوند. هیت ست کردن عیوب نخ خاب قالی گرفته و باعث تولید فرش با بالاترین درجه کیفت می شود .
عملیات هیت ست باعث پاین آمدن میزان پرزدهی فرش ماشینی می شود و به همین خاطر است که قالی اکریلیک هیت ست شده هیچ گونه آلرژی و حساسیتی به وجود نمی آورد و برای سلامتی انسان ها و محیط زیست بی ضرر است.
فرش ماشینی هیت ست شده دارای سر نخ های کاملا مشخص و جدا از هم است و شمارش تعداد نخ خاب آن کار راحتی می باش. این الیاف در زمان بافت از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در حین تولید دچار پارگی نمی شوند. هیت ست کردن باعث قوی شدن نخ اکریلیک می شود و راندمان بافت فرش را بالا می برد. عملیات هیت ست می توانند باعث حجیم شدن الیاف قالی ماشینی شود و فرش را توپرتر نشان دهد.
قالی ماشینی هیت ست شده در نظر مشتری بهتر نمایان می شود و درخشندگی خاصی در رنگبندی دارد. فرش ماشینی هیت ست به دلیل مقاومت بالا در برابر ساییدگی بهترین گزینه برای مکان های پررفت ومد است. این محصولات اصلا بوی مواد پلاستیکی و نفتی نمی دهند و نسبت به سایر فرش ها، رنگ های شاد و شفاف تری دارند

ویژگی های قالی ماشینی هیت ست شده

- نرمی و لطافت بالای فرش ماشینی اکریلیک هیت ست شده
- قابلیت کشسانی و ارتجاعی  فرش ماشینی هیت ست
- پایداری بالای فرش ماشینی هیت ست در برابر گرما
- استحکام بالای فرش اکریلیک هیت ست در برابر نور خورشید
- طول عمر بالا و ضد حساسیت بودن قالی تمام اکریلیک هیت ست
- عدم جذب الودگی و گرد و غبار در فرش ماشینی اکریلیک هیت ست
- عدم تغییر سایز و تغییر رنگ فرش اکریلیک هیت ست در طی زمان
- قابلیت شست شو های مکرر و استفاده از مواد شوینده قوی در فرش هیت ست
- عدم تغییر شکل و سوختگی فرش هیت ست بر اثر قرارگرفتن اجسام داغ

نظر شما چیست؟